İZMİR BAYRAKLI İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Akran Zorbalığını Önleyici Müdahele Programı Projesi

Ege Üniversitesi Psikoloji Bölümü, Bayraklı Kaymakamlığı, Bayraklı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Bayraklı Rehberlik Araştırma Merkezi işbirliği ile 2015-2016 eğitim öğretim döneminde seçilen ortaokullarda akran zorbalığını önleyici müdahale programı uygulanmıştır. 
Akran Zorbalığını Önleyici Müdahele Programı Projesi

Programa Kaymakamımız Sayın Adem ARSLAN, İlçe Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Şuayip ÜNER, Şube Müdürümüz Hasan KAPSIZ, pilot okullardaki görevli rehber öğretmenler, Ege Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Aysun DOĞAN ve Psikolog Eda Keser’in  katılımı ve sunumları ile Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi konferans salonunda gerçekleştirildi.

Doç. Dr. Aysun Doğan ve Psikolog Eda Keser’in yürütücülüğünü yaptığı bu proje okullarda akran zorbalığını önlemeye yönelik olarak geliştirilmiştir. Bayraklı ilçesinde uygulanan program Türkiyedeki ilk sistematik ve bilimsel müdahale programı olma özelliğini taşımaktadır.  Projenin en temel amacı  uzun vadede okullarda öğrenciler arasındaki şiddete yönelik tüm davranışların ortadan kaldırılmasıdır.  Ayrıca öğrenciler arasındaki sosyal ve iletişim becerilerine katkıda bulunarak okullardaki şiddet, saldırganlık ve akran zorbalığı davranışlarını azaltmak hedeflenmektedir.

Şiddet içerikli davranışlar pek çok ülkede önemli bir toplumsal problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Okullardaki şiddet ise öğrenciler arasında genellikle fiziksel ve sözel tacizi içeren davranışlar biçimindedir. Spesifik olarak okullarda sıklıkla karşılaştığımız akran zorbalığı, bir ya da birkaç öğrencinin bir başka öğrenciye karşı yaptığı saldırgan davranışlar olarak tanımlanmaktadır.

Proje okulları olarak seçilen Talatpaşa Ortaokulu, Mustafa Uygur Ortaokulu ve Fatma Hikmet Kaşerci Ortaokulu’nda rehber öğretmenler ve sınıf öğretmenlerinin işbirliği ile 5. sınıf öğrencilerine 2 dönem boyunca bu program kapsamında eğitimler verilmiştir. Müdahale programında hem okul ve sınıf düzeyinde hem de bireysel düzeydeki davranışlara odaklanılmaktadır. Böylelikle sistematik ve bütüncül bir yaklaşım kullanarak okuldaki tüm paydaşlara (öğrenciler, öğretmenler, idareciler ve ebeveynler) ulaşmak hedeflenmektedir.

 

Yapılan ilk değerlendirmelere göre programın başarılı sonuçları olduğu görülmüştür.

01-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-201601-11-2016

275/1 Sok. No12 Manavkuyu Bayraklı İZMİR - 0(232) 348 7905 - 347 0383

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.